ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ & ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΡΟΥΣ

Διακοπή καπνίσματος και πρόσληψη βάρους

Η διακοπή του καπνίσματος είναι μια πολύ σημαντική απόφαση για τους χρόνιους καπνιστές, ενώ η επίτευξη του στόχου απαιτεί πειθαρχία καθώς οι δυσκολίες είναι αρκετές. Ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες στη λήψη της απόφασης της διακοπής του καπνίσματος είναι ο φόβος πρόσληψης βάρους. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα αναφορικά με τη συσχέτιση της διακοπής του καπνίσματος και την πρόσληψη βάρους;

Η πρόσληψη βάρους με τη διακοπή του καπνίσματος δεν είναι κάτι το δεδομένο, αν και όταν υπάρχει, ο μέσος όρος είναι 4-5 κιλά. Από μελέτες έχει φανεί ότι μόνο 10% των ατόμων που διακόπτουν το κάπνισμα παίρνουν πάνω από 12-14 κιλά. Οι αιτίες πρόσληψης βάρους ποικίλουν αλλά οι σημαντικότερες εξαυτών φαίνεται να είναι οι εξής:

  • Αυξημένο αίσθημα πείνας, το οποίο όμως εξομαλύνεται μετά από λίγες ημέρες
  • Αύξηση πρόσληψης σνακ (συνήθως πλούσιων σε ζάχαρη και λιπαρά) και αλκοόλ κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Μείωση των ημερήσιων καύσεων, καθώς κάθε τσιγάρο που κάνει ένας καπνιστής, λόγω της νικοτόνης που περιέχει, προκαλεί μικρή αύξηση των καύσεων. Μετά τη διακοπή του καπνίσματος λοιπόν ο οργανισμός καίει ελαφρώς λιγότερες θερμίδες.

Πώς όμως είναι δυνατή η συντήρηση του βάρους με τη διακοπή του καπνίσματος;
Η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και η εφαρμογή ενός ισορροπημένου πλάνου διατροφής είναι οι ενδεδειγμένες λύσεις. Η φυσική δραστηριότητα αφενός μεν αποτρέπει την πρόσληψη τροφής αφετέρου βοηθά στην αύξηση των καύσεων. Ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής πρέπει να περιέχει πολλά μικρά συχνά γεύματα χαμηλών θερμίδων (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, κράκερς σικάλεως), έτσι ώστε να διατηρούνται και αποσχολημένα το μυαλό και τα χέρια.

[highlight]Αποφύγετε τα μεγάλα θερμιδοβόρα γεύματα, καθώς επίσης και την    κατανάλωση αλκοόλ που τείνει να αυξάνεται μετά τη διακοπή του    καπνίσματος.[/highlight]

Σε κάθε περίπτωση η διακοπή του καπνίσμτος αποτελεί μεγάλο στόχο για κάθε καπνιστή και η επιτυχία εξασφαλίζει υγεία και ευεξία. Συνεπώς, ακόμα και μικρή πρόσληψη βάρους να υπάρξει, όταν κάποιος απαλάσσεται από το βραχνά του καπνίσματος, έχει όλο το χρόνο να χάσει το βάρος που προσέλαβε στην προσπάθεια του.

Δημητρούλης Μάνος, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου,
Msc Αθλητικής Διατροφής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Dietstories 2011

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ
Dietstories:
No sugar challenge
Δείτε επίσης
Δείτε στο Youtube

Δείτε επίσης

Το αγαπημένο σε πολλούς και πολλές φρούτο άνοιξης-καλοκαιριού φαίνεται να έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ποια είναι αυτά;  

Είναι ένα γλυκό ή και ο καφές η καλύτερη λύση για να προσλάβουμε άμεσα ενέργεια και να συνεχίσουμε το διάβασμα;

Τι δείχνουν οι τελευταίες μελέτες για την συσχέτιση της πρόσληψης ω-3 λιπαρών οξέων και της εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη;   Γνωρίζουμε

Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε αυτό που θέλετε.