ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι φυτικές ίνες είναι πολύ σημαντικές για τη λειτουργία του εντέρου.

 

Οι Φυτικές Ίνες στη Διατροφή μας

Η επιστημονική κοινότητα εδώ και πολλές δεκαετίες έχει αποδείξει τη σπουδαιότητα των φυτικών ινών στην ανθρώπινη διατροφή και υγεία. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι από εμάς δε γνωρίζουν πόσα γραμμάρια φυτικών ινών θα πρέπει να προσλαμβάνουν καθημερινά από τη διατροφή τους.

Επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών καταρχήν βοηθά στον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους και στην υιοθέτηση ιδανικών κιλών. Αυτό συμβαίνει μέσω του καλύτερου ελέγχου της όρεξης καθώς οι φυτικές ίνες βοηθούν στην αίσθηση κορεσμού για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Η πρόσληψη φυτικών ινών επιπλεόν βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος με αποτέλεσμα τη σωστότερη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και την αποβολλή περιττών συστατικών της τροφής. Υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών αποδείχτηκε πρόσφατα ότι βοηθά στη συντήρηση χαμηλών επιπέδων «κακής» LDL χοληστερίνης στο αίμα. Είναι επιστημονικό δεδομένο ότι η ικανοποιητική πρόσληψη σε φυτικές ίνες βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης του αίματος με αποτέλεσμα να αποφεύγονται μεγάλες αυξομειώσεις στα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης του αίματος μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.

 

Η συνιστώμενη πρόσληψη για ενήλικες πάνω από 50 ετών είναι τουλάχιστον 30 γρ. σε φυτικές ίνες ημερησίως για άνδρες και τουλάχιστον 21 γρ. για γυναίκες. Για ενήλικες κάτω των 50 ετών, η πρόσληψη ημέρας πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 38 γρ. για άνδρες και τουλάχιστον 25 γρ. για γυναίκες.
Η αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών είναι μια σχετικά απλή υπόθεση στην καθημερινή διατροφή μας, ενώ για καλύτερα αποτελέσματα στην υγεία και την ευεξία θα πρέπει η αύξηση αυτή να συνοδευτεί και από αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης νερού σε τουλάχιστον 2 λίτρα. Κάποιοι έξυπνοι τρόποι για να αυξήσετε την καθημερινή κατανάλωση σε φυτικές ίνες ακολουθούν παρακάτω.

  • Δημητριακά βρώμης ή ολικής αλέσεως, αντί για επεξεργασμένα δημητριακά με πρόσθετη ζάχαρη
  • Αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνα, βερίκοκα, σύκα) αντί για γλυκίσματα
  • Ψωμί σικάλεως ή ολικής αλέσεως αντί για λευκό
  • Καστανό ρύζι αντί για λευκό επεξεργασμένο ρύζι
  • Φρέσκα φρούτα αντί για χυμούς φρούτων
  • Ξηροί καρποί αντί για πατατάκια και άλλα αλμυρά σνακ
  • Φρούτα με τη φλούδα, αντί για καθαρισμένα φρούτα
  • Πράσινες ωμές σαλάτες στη θέση άλλων βραστών ή ψητών λαχανικών
ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ
Dietstories:
No sugar challenge
Δείτε επίσης
Δείτε στο Youtube

Δείτε επίσης

Το εντερικο μικροβιωμα είναι μια σύνθετη κοινότητα μικροοργανισμών που ζουν στο πεπτικό σύστημα των ανθρώπων και των ζώων. Αποτελείται από

Βιωσιμη διατροφη Τα συστήματα παραγωγής τροφίμων που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα είναι πλέον σαφές ότι είναι από τα πλέον επιζήμια για

Συσκευασμενα Τροφιμα Τα συσκευασμενα τροφιμα έχουν ομολογουμένως κατακλείσει την διατροφή μας. Πόσα όμως στα αλήθεια γνωρίζουμε για τα τροφιμα που

Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε αυτό που θέλετε.