ΣΟΓΙΑ & ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΩΝ

Πώς η πρόσληψη σόγιας βοηθά στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων;

 

Πρόσφατες επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι σε άτομα που πρόσθεσαν  την πρωτεΐνη σόγιας στη διατροφή τους, τα επίπεδα της ολικής και της κακής LDL χοληστερόλης μειώθηκαν. Επιπλέον, πληθώρα επιστημονικών ερευνών τις τελευταίες 2 δεκαετίες έχουν επιβεβαιώσει ότι οι πληθυσμοί οι οποίοι προσλαμβάνουν τη διαιτητική πρωτεΐνη κυρίως από φυτικές πηγές (σόγια, όσπρια, ξηροί καρποί, φρούτα και λαχανικά) εμφανίζουν γενικά χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης σε σχέση με πληθυσμούς που βασίζουν τη διαιτητική πρόσληψη πρωτεΐνης σε ζωικές πηγές (κρέας, πουλερικά, θαλασσινά). Επιπρόσθετα η 1η πληθυσμιακή ομάδα, φαίνεται να εμφανίζει χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, αθηροσκλήρωσης και αρτηριακής υπέρτασης. Πιο συγκεκριμένα οι ασιατικοί λαοί παρουσιάζουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας από καρδιαγγειακές παθήσεις και όπως είναι γνωστό οι συγκεκριμένοι λαοί χρησιμοποιούν τη σόγια σαν βασική πηγή πρωτεΐνης στο καθημερινό διαιτολόγιο τους.
Οι πρώτες μελέτες που αφορούσαν τη σόγια και την επίδραση της κατανάλωσης της στα επίπεδα χοληστερόλης του αίματος έγιναν σε πειραματόζωα, αλλά σύντομα πραγματοποιήθηκαν και σε ανθρώπους καθώς η σόγια είναι ασφαλές τρόφιμο και σχετικά φθηνό. Σε μια μελέτη οι συμμετέχοντες παρουσίασαν μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης ορού της τάξεως του 21% μετά από 3 μόλις εβδομάδες όπου η πρωτεΐνη σόγιας αντικατέστησε την ζωική πρωτεΐνη στο διαιτολόγιο. Φυσικά και χρειάζονται περισσότερες μελέτες επιβεβαίωσης της ευεργετικής επίδρασης της υποκατάστασης της ζωικής πρωτεΐνης από πρωτεΐνη σόγιας στο διαιτολόγιο μας, ωστόσο η προοπτική της αποφυγής φαρμακευτικής αγωγής για την καταπολέμηση της υπερχολιστερολαιμίας φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι η αφαίρεση της ζωικής πρωτεΐνης από τη διατροφή μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση στον προσλαμβανόμενο σίδηρο, συνεπώς ένα συμπλήρωμα σιδήρου πιθανώς να είναι ωφέλιμο σε κάθε περίπτωση.
Επιστημονικά αδιαμφησβήτητο γεγονός είναι ότι οι άνδρες παρουσιάζουν πολύ υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

 

Τα τελευταία χρόνια μελέτες δείχνουν ότι στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων πολλαπλασιάζονται κυρίως λόγω της μειωμένης παραγωγής οιστρογόνων.

 

Η αύξηση της πρόσληψης σόγιας και η συνοδός μείωση της κατανάλωσης κρεατικών και ειδικά του χοιρινού και του μοσχαρίσιου κρέατος συστήνεται λοιπόν προληπτικά τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες μετεμμηνοπαυσιακά, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης αυξημένων επιπέδων χοληστερόλης.

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ
Dietstories:
No sugar challenge
Δείτε επίσης
Δείτε στο Youtube

Δείτε επίσης

Το εντερικο μικροβιωμα είναι μια σύνθετη κοινότητα μικροοργανισμών που ζουν στο πεπτικό σύστημα των ανθρώπων και των ζώων. Αποτελείται από

Βιωσιμη διατροφη Τα συστήματα παραγωγής τροφίμων που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα είναι πλέον σαφές ότι είναι από τα πλέον επιζήμια για

Συσκευασμενα Τροφιμα Τα συσκευασμενα τροφιμα έχουν ομολογουμένως κατακλείσει την διατροφή μας. Πόσα όμως στα αλήθεια γνωρίζουμε για τα τροφιμα που

Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε αυτό που θέλετε.