ΑΛΚΟΟΛ & ΥΓΕΙΑ

Γνωρίζετε τη σχέση αλκοόλ και υγείας;

Ποια η επίδραση της κατανάλωσης αλκοοόλ στα καρδιαγγειακά;
Πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου της Florida στην οποία συμμετείχαν 2500 εθελοντές ηλικίας 70-79 ετών μελέτησε την επίδραση στην καρδιαγγειακή λειτουργία της ήπιας κατανάλωσης αλκοόλ για 5½ χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που προσλάμβαναν 1-7 ποτήρια αλκοόλ/ εβδ. είχαν 29% χαμηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιοπάθειες σε σχέση με τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν λιγότερο από 1 ποτήρι αλκοόλ την εβδομάδα ή δεν κατανάλωναν αλκοόλ ποτέ. Επιπλέον, οι άνδρες που κατανάλωναν αλκοόλ είχαν 27% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακή πάθηση. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής συμφωνούν με αυτά προγενέστερων, αν και υπάρχουν έρευνες που δεν έχουν δείξει ευεργετικές ιδιότητες από την ήπια κατανάλωση αλκοόλ.

Αντίθετα με τα αποτελέσματα στους άνδρες, η  ίδια μελέτη δεν έδειξε πλεονεκτήματα από την ήπια κατανάλωση αλκοόλ στις γυναίκες. Η περιστασιακή κατανάλωση αλκοόλ (2-3 ποτήρια/ μήνα) φάνηκε να είναι ιδανική για την υγεία των γυναικών.

Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη μελέτη όπως και πληθώρα άλλων επιστημονικών μελετών κατέδειξε ότι η υψηλή πρόσληψη αλκοόλ (πάνω από 7 ποτά/ εβδ.) αυξάνει το κίνδυνο για καρδιαγγειακά επεισόδια και αυξάνει τις πιθανότητες θανάτου γενικότερα. [highlight]Πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι οι θερμίδες που προέρχονται από το αλκοόλ είναι κενές θερμίδες, καθώς δεν προσλαμβάνονται βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά σε ικανοποιητικές ποσότητες.[/highlight] Εξάλλου, η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ επιβαρύνει τη νεφρική και την ηπατική λειτουργία, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και έχει συνήθως σαν συνέπεια την αύξηση των επιπέδων τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Συνεπώς, η πρόσληψη πάνω από 5-7 ποτών την εβδομάδα αντενδείκνυται.

Συμπερασματικά η συνιστώμενη ποσότητα αλκοόλ ανέρχεται στα 5-7 ποτά/ εβδ. για τους άνδρες και στα 2-3 ποτά/ εβδ. για τις γυναίκες. Να αναφέρουμε ότι ως 1 ποτό ορίζονται τα παρακάτω:

  • 240 ml μπύρας
  • 120 ml κρασιού
  • 50 ml ποτού μετριας περιεκτικότητας σε αλκοόλ
  • 30 ml ποτού υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ

Δημητρούλης Μάνος, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου,
Msc Αθλητικής Διατροφής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Dietstories 2008

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ
Dietstories:
No sugar challenge
Δείτε επίσης
Δείτε στο Youtube

Δείτε επίσης

Το αγαπημένο σε πολλούς και πολλές φρούτο άνοιξης-καλοκαιριού φαίνεται να έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ποια είναι αυτά;  

Είναι ένα γλυκό ή και ο καφές η καλύτερη λύση για να προσλάβουμε άμεσα ενέργεια και να συνεχίσουμε το διάβασμα;

Τι δείχνουν οι τελευταίες μελέτες για την συσχέτιση της πρόσληψης ω-3 λιπαρών οξέων και της εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη;   Γνωρίζουμε

Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε αυτό που θέλετε.