ΣΩΣ ΣΕ ΣΠΙΤΙΚΕΣ ΣΑΛΑΤΕΣ

Οι σαλάτες πρέπει να υπάρχουν καθημερινά στη ζωή μας, ωστόσο, ο τρόπος παρασκευής τους μπορεί να οδηγήσει στη κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από όσες φανταζόμασταν.

Σως σε σπιτικές Σαλάτες

Οι σπιτικές σαλάτες οφείλουν να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας σε όλα τα κυρίως γεύματα.

Με την κατανάλωση της σαλάτας το γεύμα γίνεται πολύ ποιοτικότερο και εξασφαλίζεται πολύ υψηλή πρόσληψη σε βιταμίνες και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Εξάλλου τα λαχανικά προσθέτουν λιγοστές θερμίδες στο γεύμα ενώ επιταχύνουν την εμφάνιση του αισθήματος κορεσμού κατά τη διάρκεια ενός γεύματος. Συνεπώς, η προσθήκη της σαλάτας αποτρέπει συνήθως την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων από ένα φαγητό που είναι πλουσιότερο σε θερμίδες.

Χρήσιμο είναι να γνωρίζεται ότι ο αρακάς, το καλαμπόκι και η πατάτα ανήκουν στα αμυλώδη λαχανικά, παρέχοντας αρκετές θερμίδες και συνεπακόλουθα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση στις διάφορες σαλάτες μας. Ενδεχομένως και η τομάτα μαζί με τα πατζάρια λόγω της υψηλής περικτικότητας τους σε γλυκόζη να ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση τα πράσινα λαχανικά έχουν χαμηλότερη θερμιδική αξία.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η περιεκτικότητα της σαλάτας σε λάδι είναι αυτή που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την θερμιδική της αξία. Γι’ αυτό το λόγο συστήνεται προσθήκη μέχρι μίας κουταλιάς της σούπας (135 θερμίδες- 15 γρ. φυτικού λίπους) ελαιολάδου σε κάθε σαλάτα. Ένας πολύ καλός τρόπος για να αποφεύγεται η υπέρμετρη χρήση ελαιολάδου στη σαλάτα είναι η παρασκευή σως με βάση προϊόντα χαμηλών θερμίδων και λιπαρών. Παρακάτω παραθέτουμε μία λίστα από συστατικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σως χωρίς να αυξήσουν πολύ τη θερμιδική πυκνότητα μιας σαλάτας λαχανικών.

Οι σαλάτες αυτής της εβδομάδας μπορούν να περιέχουν ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω συστατικά σε μικρή ποσότητα (2-3 κουταλιές σούπας συνολικά):

  • Cottage cheese
  • κατίκι
  • τυρί Philadelphia light
  • μαγιονέζα light
  • γιαούρτι 0-2%
  • μπαλσάμικο
  • φρούτα
  • μουστάρδα ολικής αλέσεως
  • κέτσαπ με λιγότερη ζάχαρη

Τέλος, μη λησμονούμε ότι τα μπαχαρικά, τα μυρωδικά και τα καρυκεύματα δεν προσθέτουν θερμίδες και σε μέτριες ποσότητες μπορούν να δώσουν μια διαφορετική νότα στις σαλάτες μας.

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ
Dietstories:
No sugar challenge
Δείτε επίσης
Δείτε στο Youtube

Δείτε επίσης

Το αγαπημένο σε πολλούς και πολλές φρούτο άνοιξης-καλοκαιριού φαίνεται να έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ποια είναι αυτά;  

Είναι ένα γλυκό ή και ο καφές η καλύτερη λύση για να προσλάβουμε άμεσα ενέργεια και να συνεχίσουμε το διάβασμα;

Τι δείχνουν οι τελευταίες μελέτες για την συσχέτιση της πρόσληψης ω-3 λιπαρών οξέων και της εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη;   Γνωρίζουμε

Καλάθι
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies από εμάς.
Ξεκινήστε να πληκτρολογείτε αυτό που θέλετε.